نگراني دشمن از وحدت اصولگرايان ترفندها و تدبيرها
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

 
نگراني دشمن از وحدت اصولگرايان ترفندها و تدبيرها  

سرويس سياسي-
با نزديك شدن به ايام انتخابات مجلس نهم و همچنين قطعي شدن اينكه فتنه 88 ديگر به تاريخ پيوسته است، بحث ها و رايزني ها درباره وحدت بيشتر اصولگرايان جاني تازه گرفته است.
در هفته هاي گذشته جلسات و رايزني هاي فراواني با موضوع ايجاد مباني و ساز و كارهاي جديد وحدت در ميان طيف هاي گوناگون اصولگرايان برگزار شده و در مواردي به نتايج مهمي هم رسيده است. از جمله جمعي از سران گروه هاي اصولگرا دو هفته پيش به دعوت رئيس جمهور در دفتر وي حاضر شدند و به گفت وگو درباره وضعيت سياسي كشور و برنامه ريزي براي تحركات آينده پرداختند. پيش از اين جلسه، جلسات ديگري نيز به همين منظور در جمع هاي دروني برخي از گروه هاي اصولگرا تشكيل شده بود كه در برخي از مهم ترين اين جمع ها با بازخواني درس هاي فتنه 88، مباني گفتمان انقلاب اسلامي حول مفهوم ولايت پذيري در حال تدوين مجدد و تبديل شدن به يك برنامه عملياتي است.
برخي از حاضران در جلسه اصولگرايان و رئيس جمهور به كيهان گفتند كه اين جلسه در فضايي بسيار صميمي برگزار شده و نهايتاً در آن توافق شده است كه تيمي به انتخاب جمع با تشكيل جلساتي به آسيب شناسي اصولگرايي پرداخته و دستور كارهايي براي جلسات بعدي فراهم آورند. علاوه بر اين، در اين جلسه دو نكته ديگر نيز مورد تاكيد مجموعه حاضران قرار گرفته است. نخست اينكه براي اصولگرايان هيچ امري در شرايط فعلي مهم تر از مرزبندي جدي و صريح با جريان فتنه و فاصله گذاري شفاف با آنها نيست و هرگونه بحث درباره وحدت يا آشتي ملي به گونه اي كه هدف نهايي يا ضمني آن كمرنگ شدن مرزها با جريان فتنه گر يا گشودن راه هايي براي بازگشت بي هزينه آنها به جامعه سياسي كشور باشد، بحث هايي كاملاً انحرافي و مردود است. نكته دوم هم اين بوده است كه حاضران عقيده داشته اند فرآيند فعاليت سياسي اصولگرايان در دو سال گذشته بايد مورد مطالعه جدي قرار بگيرد و خصوصاً مجال فعاليت از كساني كه در پوشش هاي مختلف و بدون احراز صلاحيت هاي لازم، مي خواهند خود را به محور گفتمان بزرگ اصولگرايي تبديل كنند يا نقش آفريني افرادي كه به سبب عدم مرزبندي با جريان فتنه هويت سياسي اصولگرايانه آنها زير سؤال است، گرفته شود.
در عين حال برخي از كارشناسان مطلع از فرايندهاي دروني جريان اصولگرا كه در عين حال رفتار و الگوي عمل جريان فتنه را نيز از نزديك رصد مي كنند عقيده دارند وحدت مستلزم نكات مهمي است كه اگر به آنها بي توجهي شود، فرايند مبارك وحدت اصولگرايان دچار افت خواهد شد.
نخستين نكته كه مورد تاكيد مكرر رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفته اين است كه آنچه كليدي است و بايد همه همت هاي اصولگرايانه صرف آن شود اين است كه موضوع وحدت از بحث وحدت احزاب و گروه هاي سياسي فراتر برود و عميق تر شدن وحدت در لايه هاي اجتماعي و پيوندهاي قلبي ميان آحاد مختلف مردم را مدنظر خود قرار دهد. كارشناسان عقيده دارند يكي از مهم ترين پروژه هاي دشمن در جريان فتنه 88 انتقال شكاف به محيط اجتماعي و رويارو قرار دادن مردم با يكديگر با هدف ايجاد نوعي فروپاشي اجتماعي بوده است. اين پروژه به اين دليل شكست خورد كه عوامل وحدت بخش و انسجام آفرين در ميان مردم ايران كه هويت ديني و بيگانه ستيزي در راس آنهاست بسيار قدرتمندتر از روش هاي عمليات رواني دشمن بود. اكنون نيز اگر برخي به نام اصولگرايي سعي در شقه شقه كردن مردم و منحرف كردن حواس آنها از دشمن اصلي داشته باشند، مسير را كاملاً برعكس رفته اند.
پروژه هاي جريان فتنه
بر اخلال در فرايند وحدت اصولگرايان
نكته دوم اين است كه با انتشار همين اخبار مختصر درباره جدي شدن فرايند وحدت اصولگرايان ، جريان فتنه كه مدت هاست مرگ زودرس خود را پذيرفته دچار نگراني هاي جدي شده و پروژه هايي را براي مخدوش ساختن اين فرايند در نظر گرفته است. كه بي توجهي به آنها مي تواند كل پروژه وحدت را دچار مشكلات اساسي كند. اولين پروژه مدنظر فتنه گران اين است وحدت اصولگرايان را نوعي وحدت عليه دولت جلوه بدهند و حال آنكه اكنون تمامي جناح ها و گروه هاي اصولگرا مصرانه عقيده دارند دولت اصولگرا و خدوم نهم بخش اصلي هر نوع فرايند وحدت درون اصولگرايان خواهد بود و با وجود تلاش هاي عده اي كم شمار درون دولت براي اختلاف افكني ميان رئيس جمهور و اصولگرايان، خود دكتر احمدي نژاد از ايده وحدت اصولگرايان پشتيباني مي كند. پروژه دوم نزديك شدن برخي چهره هاي فتنه گر به اصولگرايان با هدف جلوگيري از پيوستن آنها به فرايند كلي وحدت اصولگرايان از طريق جدي كردن اختلاف سليقه ها و دلخوري هاست.كيهان در آينده اطلاعات ريزتر و مصداقي تري از اين پروژه را منتشر خواهد كرد.
پروژه سوم تلاش براي مخدوش كردن فرايند وحدت از طريق دروغ سازي و جعل خبر درباره حضور برخي از چهره هاي شناخته شده حامي فتنه در آن است كه چند نمونه آن را در روزهاي گذشته شاهد بوده ايم. و نهايتاً آخرين پروژه مدنظر جريان فتنه آن است كه با استناد به برخي وقايع تاريخي مانند انتشار منشور برادري، حالا كه بحث وحدت جدي شده، راهي براي بازگشت جريان وطن فروش و فتنه گر به عرصه فعاليت سياسي باز كنند. از جمله برخي تحركات جديد در اين جريان تحت عنوان تدوين منشور بازگشت يا طرح بحث آشتي ملي با اين هدف انجام شده است كه البته هيچ كدام از آنها پيشرفت جدي نداشته است و عملاً اين امكان وجود ندارد كه پروژه وحدت اصولگرايان تبديل به مجرايي براي بازگشت فتنه گران به نظام شود.كيهان اين بحث را پي گيري خواهد كرد.
عسگراولادي: بين اضلاع اصولگرايان و دولت هيچ شكافي وجود ندارد
دبيركل جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري، وحدت اصولگرايان را امري اجتناب ناپذير دانست.
حبيب الله عسگراولادي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اين كه ما اكنون در وسط معركه نبرد نرم آمريكا عليه ملت ايران هستيم گفت: كشف ترفندهاي دشمن و حضور به هنگام و توام با اخلاص و تدبير آگاهانه شرط توفيق و رمز پيروزي جمهوري اسلامي ايران عليه توطئه هاي دشمنان نظام است.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري با تاكيد بر وجود وحدت ميان اصولگرايان افزود: وحدت ميان اصولگرايان امري اجتناب ناپذير است و همچنين اصولگرايان به دليل تولي به ولايت فقيه و تبري از فتنه گران به طور طبيعي در مسير وحدت و همگرايي پيش مي روند.
وي درباره شانتاژهاي خبري مبني بر شكاف ميان اصولگرايان و دولت اظهار داشت: ميان اصولگرايان و دولت هيچ شكافي وجود ندارد و دولت خود اكنون پرچم اصولگرايي را در دست دارد و همچنين اصولگرايان به ابتكار رئيس جمهور و طرح بحث هاي صميمانه و گرم درخصوص افزايش كارآمدي نظام، خدمت بيشتر به مردم و بسط عدالت در جامعه، فضاي مناسب اضلاع اصولگرايان را پر كرده است.
(
گزارش خبري تحليلي كيهان)

 

 




:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: وحدت اصولگرایان , ,
:: بازدید از این مطلب : 730
|
امتیاز مطلب : 133
|
تعداد امتیازدهندگان : 42
|
مجموع امتیاز : 42
تاریخ انتشار : 22 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: