نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

از آقاي منتجب نيا بعيد است كه متوجه واقعيت تلخ عبور كروبي از اسلام و انقلاب و امام(ره) نشده باشد و البته عجيب است كه چرا به جاي تخطئه توبه كنندگان، خود توبه نمي كنند تا از سقوط قطعي خود در همراهي با كروبي پيشگيري كرده باشند.



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: منتجب نیا , توبه اعضاء اعتماد ملی , ,
:: بازدید از این مطلب : 724
|
امتیاز مطلب : 100
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
تاریخ انتشار : 23 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

عناصر يك «گروهك سياسي برانداز» كه از سالها پيش تحت نظر «حسين بشيريه» (نظريه پرداز دولت اصلاحات و عضو رسمي پژوهشكده CIA) براي اجراي پروژه «كودتاي مخملي» آموزشهاي گسترده اي ديده اند و براساس سياستهاي «كيان تاجبخش» (نماينده بنياد جورج سوروس) براي گسترش نفوذ خود به حوزه «مديريت شهري» تلاش مي كنند، اكنون توانسته اند به منابع اقتصادي كلان و مناصب مهمي در شهرداري تهران دست يابند و همچنين با نفوذ تدريجي به مراكز فرهنگي شهر، خيال پياده سازي نقشه راه جديد «پنتاگون» و «سازمان سيا» عليه موجوديت جمهوري اسلامي را در سر مي پرورانند!!!



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: گروهک سیاسی برانداز , حسین بشیریه , کودتای مخملی ,
:: بازدید از این مطلب : 688
|
امتیاز مطلب : 108
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : 23 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

امام باقر علیه السلام با بیشتر حاکمان زمان خود مناظره کرد و در همه آنها ولایت امیرالمؤمنین را اثبات فرمود؛ از جمله با هشام بن عبدالملک که در بعضی از آن مجالس، رنگ صورت هشام تغییر می‌کرد. هشام کینه امام را به دل گرفته بود تا بالاخره به ابراهیم بن ولید دستور داد به امام سم کشنده‌ای بدهد.
امام باقر علیه السلام با خوردن آن سم به بستر بیماری افتاد و طولی نکشید که به عالم بقاء شتافت.
امام صادق علیه السلام فرمود:« روزی که پدرم امام باقر از دنیا رفت، من در کنارش بودم. پدرم وصایای خود را در مورد غسل و کفن و تدفین به من فرمود. من گفتم: « پدرجان! به خدا امروز حال شما بهتر از روزهای بیماری شماست و من اثری از وفات در شما نمی‌بینم.»
پدرم فرمود:« پسرم! مگر نشنیدی که پدرم، امام سجاد، هم‌اکنون مرا از پشت دیوار صدا کرد و فرمود: « ای محمد! بیا و عجله کن!» سپس شربتی به من داد و فرمود:« آن را بخور!» وقتی آن را نوشیدم، مرا بشارت داد به لقای حق تعالی.»

هشام بن سالم می گوید:« امام باقر علیه السلام در شب شهادتش فرمود:« امشب همان شبی است که به من وعده داده شده.» سپس به ظرف آب وضو که کنار دستش بود، اشاره کرد و فرمود:« آن را به دور بریزید.» ما گمان کردیم این سخن از روی شدت تب است ولی بعد دیدیم موشی در آن آب افتاده است.»

بعد از شهادت امام باقر علیه السلام هر شب در اتاقی که در آن وفات یافته بود، چراغ می‌افروختند.

امام صادق علیه السلام فرمود:« شخصی که فرسنگ‌ها از مدینه دور بود، در خواب دید که به او می‌گویند:« برخیز و برو بر امام باقر علیه السلام نماز بخوان! ملائکه الهی او را در بقیع غسل می‌دهند.» و آن مرد بلند شد و آمد دید امام باقر علیه السلام وفات یافته است.


منابع:
بحار الانوار، ج 46، صفحات 213 و 214.

مراجعه شود به:
وصایای امام باقر علیه السلام
فرزندان و همسران امام باقر علیه السلام
نمونه ای از احادیث امام باقر علیه السلام

 



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: شهادت امام باقر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1130
|
امتیاز مطلب : 113
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : 23 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

عبدالله بن شريك مي گويد روز عيد قربان نزد امام محمدباقر(ع) رفتم و در مجلس ايشان نشسته بودم كه مردي از اهل كوفه وارد شد. مرد كوفي اصرار داشت بر دست امام(ع) بوسه زند و ابراز ارادت بسيار كرد. حضرت از او پرسيدند؛ تو كيستي؟مرد كوفي عرض كرد؛ من «ابومحمد، حكم بن مختار» هستم. امام (ع) او را در كنار خود نشانيد و تكريم كرد. فرزند مختار گفت؛ اي پسر رسول خدا(ص) مردم درباره پدرم سخن ها گفته اند ولي به خدا سوگند آنچه شما در حق پدرم بفرماييد را حق مي دانم. حضرت پرسيدند؛ مگر درباره پدرت چه گفته اند؟ و حكم بن مختار در پاسخ گفت؛ مي گويند پدرم كذاب بوده است! امام محمدباقر(ع) فرمودند؛ سبحان الله ! آيا مختار نبود كه به خونخواهي اهل بيت پيامبر خدا(ص) قيام كرد و كشندگان ما را كشت؟...
و اينگونه روايات معتبر از قول ائمه اطهار عليهم السلام در تائيد قيام مختار و مدح آن جوانمرد ثقفي به فراواني نقل شده است و از جمله، سخن حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در مسير كربلاست كه فرمود:
پروردگارا، آن جوان ثقفي را بر آنان مسلط كن تا جام تلخ مرگ و ذلت را به آنها بچشاند و از قاتلان ما، احدي را معاف نكند.

 



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: مختارثقفی , تائید قیام مختار ,
:: بازدید از این مطلب : 733
|
امتیاز مطلب : 117
|
تعداد امتیازدهندگان : 38
|
مجموع امتیاز : 38
تاریخ انتشار : 22 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

سرويس سياسي-
با نزديك شدن به ايام انتخابات مجلس نهم و همچنين قطعي شدن اينكه فتنه 88 ديگر به تاريخ پيوسته است، بحث ها و رايزني ها درباره وحدت بيشتر اصولگرايان جاني تازه گرفته است.
در هفته هاي گذشته جلسات و رايزني هاي فراواني با موضوع ايجاد مباني و ساز و كارهاي جديد وحدت در ميان طيف هاي گوناگون اصولگرايان برگزار شده و در مواردي به نتايج مهمي هم رسيده است. از جمله جمعي از سران گروه هاي اصولگرا دو هفته پيش به دعوت رئيس جمهور در دفتر وي حاضر شدند و به گفت وگو درباره وضعيت سياسي كشور و برنامه ريزي براي تحركات آينده پرداختند. پيش از اين جلسه، جلسات ديگري نيز به همين منظور در جمع هاي دروني برخي از گروه هاي اصولگرا تشكيل شده بود كه در برخي از مهم ترين اين جمع ها با بازخواني درس هاي فتنه 88، مباني گفتمان انقلاب اسلامي حول مفهوم ولايت پذيري در حال تدوين مجدد و تبديل شدن به يك برنامه عملياتي است.

 



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: وحدت اصولگرایان , ,
:: بازدید از این مطلب : 728
|
امتیاز مطلب : 133
|
تعداد امتیازدهندگان : 42
|
مجموع امتیاز : 42
تاریخ انتشار : 22 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

    هیچ چیز به اندازه عظمت " روحهای بزرگ " ، انسان را تحت تاثیر قرار نمی دهد.
    جوان ، در پی الگویی است که با معیار و راهنما قرار دادن آن ، به " چگونه بودن " و " چگونه زیستن " خود ، شکل و جهت دهد . بزرگان نیز چنین اند ؛ اما این ویژگی تاثیر پذیری از سرمشقها ، در سنین کودکی و نوجوانی و جوانی بیشتر است.
    تاریخ اسلام ، سرشار از چهره هایی است که هر کدام دنیایی از عظمت و پاکی و قهرمانی را در خود دارند. اصحاب با ایمان و فداکار رسول خدا (ص) و یاران با اخلاص امیر مومنان (ع) و شاگردان و اصحاب خود ساخته امامان دیگر ، هر یک به نوبه خود ، ارزشها را به ما الهام می دهند و روح ما را به تعالی و عروج می کشند.
    اما " عمار یاسر " ، در این میان از بارزترین شخصیتهای مومن و وفادار و وفاکار در راه حق و رسالت و ولایت است. تاریخ شهامتهای مسلمانان صدر اسلام و جانبازیهای یاران عاشق علی (ع) به حماسه های این یار همیشه در پیکار امیر مومنان ، آراسته است.
    گاهی حوادث ، بستر مناسبی برای رشد و شکوفایی انسانها می گردد و دست تقدیر ، ناخواسته برای انسان سعادتی جاویدان را رقم می زند.
    سر گذشت مسلمان شدن " عمار " نیز چنین بود. 
 



:: موضوعات مرتبط: , , زندگینامه بزرگان , شهدا , ,
:: برچسب‌ها: یاران پیامبر , عماریاسر , صحابه پیامبر ,
:: بازدید از این مطلب : 783
|
امتیاز مطلب : 94
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : 22 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

پدر: دوست دارم با دختری به انتخاب من ازدواج کنی.
پسر: نه من دوست دارم همسرم را خودم انتخاب کنم.
پدر: اما دختر مورد نظر من، دختر بیل گیتس است.
پسر: آهان!!! اگر اینطور است، قبول است.
پدر به نزد بیل گیتس می رود.
پدر: برای دخترت شوهری سراغ دارم.
بیل گیتس: اما برای دختر من هنوز خیلی زود است که ازدواج کند.
پدر: اما این مرد جوان، قائم مقام مدیرعامل بانک جهانی است.
بیل گیتس: اوه، که اینطور! در این صورت قبول است.
بالاخره پدر به دیدار مدیر عامل بانک جهانی می رود.
پدر: مرد جوانی برای سمت قائم مقام مدیرعامل سراغ دارم.
مدیرعامل: اما من به اندازه کافی معاون دارم!
پدر: اما این مرد جوان داماد بیل گیتس است!
مدیرعامل: اوه، اگر اینطور است، باشد.
و معامله به این ترتیب انجام می شود....


 



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: طنز , معامله , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 763
|
امتیاز مطلب : 85
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
تاریخ انتشار : 22 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت
پيامبر گرامى (ص ) در سال دهم هجرت براى انجام فريضه و تعليم مراسم حج به مكه عزيمت كرد. اين بار انجام اين فريضه با آخرين سال عمر پيامبر عزيز مصادف شد و از اين جهت آن را <حجة الوداع > ناميدند. افرادى كه به شوق همسفرى و يا آموختن مراسم حج همراه آن حضرت بودند تا صد و بيست هزار تخمين زده شده اند.
 

                                                                 



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: اکمال دین , حجه الوداع ,
:: بازدید از این مطلب : 695
|
امتیاز مطلب : 126
|
تعداد امتیازدهندگان : 40
|
مجموع امتیاز : 40
تاریخ انتشار : 22 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

ایا تابحال اخرین خطابه پیامبر اکرم(ص) را خوانده اید؟ ایا سند و منشوری محکمتر از خطابه غدیر دیده اید؟ پس بیائید باردگر مروری بر این استوارنامه کنیم:

 اعلام رسمی ولایت

ای مردم! بدانید که خداوند، علی بن ابی­طالب را ولیّ و صاحب اختیار شما معیّن فرموده و او را امام و پیشوای واجب­الاطاعه قرار داده است و فرمانش را بر همه مهاجران و انصار و پیروان ایمانی ایشان و بر هر بیابانی و شهری و بر هر عجم و عربی و هر بنده و آزاده­ای و بر هر صغیر و کبیری و بر هر سیاه و سپیدی و بر هر خداشناس موّحدی، فرض و واجب فرموده و اوامر او را مطاع و بر همه کس نافذ و لازم­الاجرا مقرر فرموده است. هر کس با علی (ع) به مخالفت برخیزد، ملعون است و هر کس که از او پیروی نماید، مشمول عنایت و رحمت حق خواهد بود.

مؤمن کسی است که به علی (ع) ایمان آورد و او را تصدیق کند. مغفرت و رحمت خداوند شامل او و کسانی است که سخن او را بشنوند و نسبت به فرمان او مطیع و تسلیم باشند.

ای مردم! این آخرین بار است که مرا در این موقعیّت، دیدار می­کنید، پس گوش فرا دارید و به سخنانم دل سپارید و دستور پروردگارتان را فرمان برید.

 



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: غدیر خم , خطابه پیامبر , اعلام ولایت ,
:: بازدید از این مطلب : 684
|
امتیاز مطلب : 98
|
تعداد امتیازدهندگان : 32
|
مجموع امتیاز : 32
تاریخ انتشار : 22 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

فرمانده لشكر 27 محمدرسول‌الله(ص)

به سال 1332 ه.ش در خانواده‌اي مومن و مذهبي در يكي از محلات جنوب شهر تهران به دنيا آمد. دوران تحصيل ابتدايي خود را در دبستان اسلامي «مصطفوي» به پايان برد. ضمن تحصيل، به پدرش كه در بازار به شغل شيريني فروشي اشتغال داشت، كمك مي‌كرد. احمد در همان سال هاي نوجواني با شركت فعال در هيات هاي مذهبي و كلاس هاي قرآن در مساجد جنوب شهر، از ظلم و جنايات رژيم منحوس پهلوي آگاه شد و با سن و سال كمي كه داشت قدم به ميدان مبارزه با طاغوت گذاشت.

پس از پايان دوره ابتدايي، در هنرستان صنعتي، شبانه به تحصيل ادامه داد و در سال 1351 موفق به اخذ ديپلم گرديد. سپس به خدمت سربازي اعزام شد و در شيراز دوره تخصصي تانك را گذراند و پس از آن، به سرپل ذهاب اعزام شد.




:: موضوعات مرتبط: , , زندگینامه بزرگان , شهدا , ,
:: برچسب‌ها: متوسلیان , زندگی نامه , سرداران ,
:: بازدید از این مطلب : 825
|
امتیاز مطلب : 2122
|
تعداد امتیازدهندگان : 2004
|
مجموع امتیاز : 2004
تاریخ انتشار : 22 آبان 1389 | نظرات ()